Dijitalleşen Ürün Yönetimi

İşletmeler için önemli kavramlardan biri olan ürün yönetimi, ürün ve hizmetlerin kaliteden ödün vermeden düşük maliyetle, hızlı ve tüketici için en uygun zamanda ortaya çıkması sürecidir.

İşletmeler için önemli kavramlardan biri olan ürün yönetimi, ürün ve hizmetlerin kaliteden ödün vermeden düşük maliyetle, hızlı ve tüketici için en uygun zamanda ortaya çıkması sürecidir.

Ürün yönetimi, geçen yıllar boyunca birçok değişimlere uğradı. 1900’lerin ortalarına doğru ortaya çıkan ve “ürünlerin ortaya çıkış süreci” olarak tanımlanan bu kavram, gelişen teknoloji ve değişen rekabet koşulları sebebiyle müşteri memnuniyetinin temele yerleştiği bir kavram haline geldi.

Dışarıdan bakıldığında firmaların ürün/hizmet satışlarıyla ilgili görülse de arka planda çok detaylı ve titiz bir çalışma vardır. Tedarikçilerin araştırılması, tespiti, iletişimi ve yönetimiyle başlayan, stok planlaması, fiyatların belirlenmesi gibi bir sürece sahip olan ürün yönetiminde organizasyonun temellerini sektör, marka ve ürünün kendisi oluşturur.

Bu sürecin en önemli yapı taşlarından biri de kuşkusuz bu aşamaları yöneten, ürün yöneticileri. Peki, ürün yöneticisi neler yapmalıdır? Gelin en temel noktalarına bakalım.

-Mevcut müşterilerini yakından tanımalı, onlarla iletişimini devamlı ve sıkı tutmalıdır.

-Geleneksel ve yeni medya kanallarına hakim olmalı ve onları ürünü açısından doğru ve yerinde kullanmalıdır.

-Yöneticisi olduğu ürünün ortaya çıkışından itibaren gelişim sürecinin her aşamasından haberdar olmalıdır.

-İlk kullanım için kullanıcı grubunu kendisi oluşturmalı ve ürünü kullanan müşterilerden geri dönüşleri özenle almalı.

-Kendi pazarındaki rekabet koşullarını incelemeli ve fiyatlandırmayı buna göre gerçekleştirmelidir.

-Gelişen ve değişen koşullara göre ürününün revize edilebilmesi konusunda dikkatli olmalı.

-Ürünün satış aşamasında yer alacak kişilere satış konusunda eğitimler vermeli. Satış bu sürecin en son ve en önemli aşamasıdır.

 

Tüm bu süreçlerin yönetimi, Logo Yazılım’ın geliştirdiği şirket içi/dışı programlarla daha hızlı ve verimli geçmektedir. İş akışının birçok aşamasını dijitalleştiren Logo ürünleri, tedarik yönetiminden, müşteri takibine, bütçe araştırmalarından, analiz raporlamaya kadar farklı süreçlerde işletmelere yardımcı olmaktadır.  

SDM Yazılım Hizmetleri,  işletmeniz için en iyisi olduğuna inandığı Logo çözümleri ile sizlere tam hizmet vermektedir. İnce bir titizlik gerektiren bu süreçte sizlerin daha iyi ve hızlı sonuç alabilmeniz için çözümler üretmeye devam ederken, sizler de işletme içindeki yönetimi kolaylaştırabilirsiniz.

 


Çerezler (cookie), sdmyazilim.com.tr web sitesini ve hizmetlerimizi daha etkin bir şekilde sunmamızı sağlamaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için Çerez Politikalarımızı ziyaret edebilirsiniz.