e-İmza nedir ve nasıl alınır?

Elektronik imza, bir verinin diğer muhatapların erişimine açık olmayan bir platformda, orijinal haliyle muhafaza edilen ve muhatapların kimlikleri doğrulanarak bütünlüğü orijinal haliyle, tarafların kimliklerinin doğrulanarak dijital araçlar vasıtası ile iletildiği, harf, yazı, karakter veya sembollerden oluşan bir kod sistemidir.

e-İmza nedir?

Elektronik imza, bir verinin diğer muhatapların erişimine açık olmayan bir platformda, orijinal haliyle muhafaza edilen ve muhatapların kimlikleri doğrulanarak bütünlüğü orijinal haliyle, tarafların kimliklerinin doğrulanarak dijital araçlar vasıtası ile iletildiği, harf, yazı, karakter veya sembollerden oluşan bir kod sistemidir.

Uygulamaya alınan 5070 Sayılı Kanun ile ıslak imza eşdeğerliliğine sahip olan, kullanılacak belgeye göre değişebilen bu kod; internet üzerinden gerçekleştirilebilecek resmi işlemlerin hem zamandan hem de kağıt israfından tasarruf edilerek ve dijital ortamda arşivlenerek yürütülmesini sağlar. 

e-İmzanın özellikleri nelerdir?

Veri bütünlüğü, kimlik doğrulama ve onaylama, inkar edilemezlik olarak üç temel özellik çerçevesinde oluşturulan e-imza, güvenli bir kullanım alanı yaratır.

Veri bütünlüğü; verilerin izinsiz değiştirilmesi, silinmesi ya da verilere ilave yapılması gibi eylemlerin engellenmesini sağlar.

Kimlik doğrulama ve onaylama; veri muhataplarının gerçekten istenilen kişiler olup olmadıklarının garanti edilmesini sağlar.

İnkar edilemezlik; Elektronik ortamda gerçekleştirilen işlemlerin taraflar tarafından reddinin engellenmesini sağlar.

e-imza nasıl alınır?

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun yetkilendirdiği “elektronik sağlayıcılar” tarafından sunulan e- imza hizmeti, yine aynı kurumlar tarafından temin edilir.

e- imza bireysel ve kurumsal olarak iki farklı seçeneğe sahiptir.

Bireysel e-İmza için gerekli belgeler;

  • Başvuru sahibinin üzerinde T.C. kimlik numarası açıkça yazılı nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve geçerli resmi kimlik belgesinin aslı,
  • Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ve başvuru formu.

Kurumsal e-İmza için gerekli belgeler;

  • Ticaret Sicil Memurluklarından son 6 ay içerisinde alınmış faaliyet belgesinin aslı,
  • Başvuru sahibinin üzerinde T.C. kimlik numarası açıkça yazılı nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve geçerli resmi kimlik belgesinin aslı,
  • İmza sirkülerinin fotokopisi,
  • Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ve başvuru formu.

Üniversite ve kurum sınavları, pasaport, ehliyet gibi her türlü başvurularda,

  • Kurumlar arası iletişimlerde,
  • Sosyal güvenlik uygulamalarında,
  • Sağlık uygulamalarında,
  • Vergi ödemelerinde,
  • İnternet bankacılığında,
  • Sigortacılık işlemlerinde,
  • Kağıtsız ofislerde
  • e-sözleşmelerde

Çerezler (cookie), sdmyazilim.com.tr web sitesini ve hizmetlerimizi daha etkin bir şekilde sunmamızı sağlamaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için Çerez Politikalarımızı ziyaret edebilirsiniz.