e-Ticarette Fiyat Yönetimi Nasıl Yapılır?

Rekabetin her gün daha da yoğunlaştığı e-Ticaret sektöründe, diğerlerinden öne çıkabilmek için kullanılan bazı küçük fiyatlandırma stratejileri vardır. Yardım kurumlarına bağışta bulunmak, farklı tasarımlar sunmak, kullanıcının ilgisini uyandırabilecek konseptler hazırlamak firmanın rakiplerinden daha değerli olduğu izleniminin yaratılmasını sağlar.

Geleneksel pazarlarda yavaÅŸ yavaÅŸ deÄŸiÅŸen arz-talep dengesi e-Ticaret söz konusu olduÄŸunda çok daha hızlı bir deÄŸiÅŸme sürecine sahiptir. Ä°çinde bulunulan ekonomik durumlar, her gün yeniden ÅŸekillenen tüketici davranışları e-Ticaret’i güncel kalmaya mecbur bırakıyor.

Büyük bir hızda büyüyen e-Ticaret sektöründe ayakta kalabilmek, rakipleri geride bırakabilmek ve tercih edilebilirliÄŸi arttırarak devamlı hale getirebilmek için; web sitelerini kullanıcı deneyimine uygun olarak geliÅŸtirmek, içerikleri sık güncellemek ve sorunlara hızlı bir geri dönüÅŸ saÄŸlamak önemlidir.

Kullanıcının sitede vakit geçirmesi, alışveriÅŸ yapması ve ilerleyen zamanlarda sadık müÅŸteri olabilmesi için en önemli noktalardan biri de ürün-hizmet fiyatlarının güncelliÄŸe sahip olmasıdır. Vakti geçen indirimlerin hala sitede görünür durumda olması ve kullanıcının bunu son ödeme aÅŸamasında görmesi hem maddi hem de manevi bir kayıba sebep olur. AlışveriÅŸin satın alma olmadan sonlandırılmasının yanısıra kullanıcının bu deneyimini sosyal medyada da paylaÅŸması marka itibarını zedeleyecek sonuçlar yaratabilir. Dolayısıyla satışların baÅŸarısı, sitenin devamlılığı ve marka güvenilirliÄŸi açısından e-Ticarette fiyat yönetimbüyük önem taşıyor.

e-Ticarette Fiyatlandırma Stratejisi

Pazarlamanın 4P’sinden biri olan ‘price(fiyat)’ ürünün tercih edilebilirliÄŸinde önemli bir bileÅŸeni oluÅŸturur. Maliyet ve kar marjının doÄŸru olarak belirlenmesi ile hem kullanıcının hem de üreticinin zarar görmeyeceÄŸi bir fiyatlandırma yapılır. Toplumdaki ‘ucuz ürün kalitesizdir’ algısı da hesaba katılmalı, düÅŸük fiyatla satış yapmaya odaklanılmamalıdır.

Rekabetin her gün daha da yoÄŸunlaÅŸtığı e-Ticaret sektöründe, diÄŸerlerinden öne çıkabilmek için kullanılan bazı küçük fiyatlandırma stratejileri vardır. Yardım kurumlarına bağışta bulunmak, farklı tasarımlar sunmak, kullanıcının ilgisini uyandırabilecek konseptler hazırlamak firmanın rakiplerinden daha deÄŸerli olduÄŸu izleniminin yaratılmasını saÄŸlar.

DoÄŸru bir pazarlama dilinin kullanılması için Google Trends gibi araçlar kullanılarak tüketici davranışları incelenebilir, tercih seçeneklerine göre ürün çeÅŸitliliÄŸini arttırabilir, fiyat beklentilerine göre de yeni bir fiyatlandırma stratejisi geliÅŸtirilebilir.

Birçok farklı ürün grubunun ve pazar çeÅŸitliliÄŸin olması ayrı ayrı fiyat güncellemelerinin gerekliliÄŸini meydana getirir. Bu da fiyat yönetiminin biraz daha zorlaÅŸmasına ve daha uzun sürelerde gerçekleÅŸmesine neden olur. Rekabetin çok çetin geçtiÄŸi e-Ticaret sektörü uzun süreli beklemeleri sevmez. Logo Yazılım geliÅŸtirdiÄŸi ürünler ile birlikte firmalar için yenilikçi ve pratik çözümler büyük kolaylık saÄŸlıyor. Yenilikçi çözümler sayesinde sorunları tespit etmek mümkün olduÄŸu gibi yönetimi tek bir ekran üzerinden yapmak zaman tasarrufu saÄŸlıyor. Bu sayede rekabet gücünü artıran fiyatlandırma stratejileri belirlemek ve iyileÅŸtirmeler yapmak için zaman kazanılıyor.

SDM Yazılım Hizmetleri,  iÅŸletmelerin dijital dönüÅŸüm sürecinin verimli geçmesi için Logo Yazılım ürünleri ile sizlere hizmet vermektedir. Ä°nce bir titizlik gerektiren bu süreçte de iÅŸletmelerinizin kaliteli ve verimli sonuç alabilmesi sizlere yardımcı olmaktadır. Bu konuda merak ettikleriniz için bizlerle iletiÅŸime geçebilir, detaylı bilgi alabilirsiniz.

İlgili Blog Yazılarımız


Çerezler (cookie), sdmyazilim.com.tr web sitesini ve hizmetlerimizi daha etkin bir şekilde sunmamızı sağlamaktadır. Çerezlerle ilgili detaylı bilgi için Çerez Politikalarımızı ziyaret edebilirsiniz.